MyBB Pro

P30-ART


آخرین موضوع ها: --- شورای گسترش با ایجاد ۷ رشته جدید در دانشگاه آزاد موافقت کرد --- واکنش بسیج دانشگاه آزاد ارومیه به ابلاغیه حجاب --- پیام نور بخشنامه جدید معرفی به استاد را صادر کرد --- از تاریخ دقیق انتخاب واحد خود در ترم تابستان پیام نور مطلع شوید --- جزییات ثبت نام ترم تابستان 93 دانشگاه پیام نور / دستور العمل ثبت نام --- زمان ثبت نام ، انتخاب واحد و امتحانات ترم تابستان 93 پیام نور --- نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در 3 مقطع اعلام شد --- کنکور ریاضی و فیزیک سراسری 93 --- زمان ثبت نام ، انتخاب واحد و امتحانات ترم تابستان 93 پیام نور --- سرپرست جدید دانشگاه تهران تعیین شد --- ثبت نام در سمپاد،استعداد های درخشان --- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 93 تا 4 تیر --- 5 دانشگاه ایرانی در جدیدترین رتبه‌بندی جهان --- حذف ۷۲۶ رشته محل پیام نور در کنکور ۹۳ --- تمدید ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ---

----
وب سایت جامع آب و هواشناسی ایران
تبلیغات هزینه نیست!
----
علوم کلاس ششم ابتدایی
زمان کنونی: ۱ مرداد ۱۳۹۳, ۰۵:۰۸ صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان
نویسنده: MASTER
آخرین ارسال: lady.M
پاسخ: 26
بازدید: 20149

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علوم کلاس ششم ابتدایی
نویسنده پیام
۱۱:۱۷ صبح ۷ مهر ۱۳۹۱ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۷ مهر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۲ صبح، توسط MASTER.)
ارسال: #1
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

علوم کلاس ششم ابتدایی
درس اول علوم-چرا بادکنک به دیوار چسبید؟
القای بار هنگامی اتفاق می‌افتد که یک جسم دارای بار منفی سبب رانش الکترون‌ها از سطح جسم دیگری می‌شود. این امر ناحیه‌ای در جسم دوم ایجاد می‌کند که دارای بار مثبت‌تری است. سپس یک نیروی جاذبه بین دو جسم اعمال می‌شود. برای نمونه، هنگامی که یک بادکنک مالش داده می‌شود، در نتیجهٔ ایجاد نیروی جاذبه بین دو سطح (بادکنک و دیوار) که دارای بارهای الکتریکی مخالف هستند، بادکنک به دیوار می‌چسبد (سطح دیوار به دلیل القای بار دارای بار الکتریکی می‌شود. این امر به این ترتیب اتفاق می‌افتد که الکترون‌های آزاد موجود بر سطح دیوار به وسیلهٔ بادکنک دارای بار منفی رانده می‌شوند و به این ترتیب سطح دیوار دارای بار مثبت می‌شود که به سطح بادکنک که دارای بار منفی است نیروی جاذبه اعمال می‌کند).
[تصویر:  Balloons-stock-photo.jpg]

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۲:۰۲ عصر ۷ مهر ۱۳۹۱ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۷ مهر ۱۳۹۱ ۱۲:۰۵ عصر، توسط MASTER.)
ارسال: #2
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
دانلود آزمایش های تکمیلی علوم ششم
202
روی لینک فوق کلیک کنید و پس از باز شدن صصفحه گزینه ی دانلود فایل را انتخاب کنید.

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۲:۰۸ عصر ۷ مهر ۱۳۹۱ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ تير ۱۳۹۲ ۱۳:۵۱ عصر، توسط lady.M.)
ارسال: #3
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
دانلود کتاب علوم تجربی ششم دبستان- ویرایش نهایی
بخش اول
6836 KB

بخش دوم
8829 KB

 

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۲:۰۸ عصر ۷ مهر ۱۳۹۱
ارسال: #4
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
دانلود پیش نویس کتاب علوم تجربی ششم دبستان


 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۲:۰۹ عصر ۷ مهر ۱۳۹۱
ارسال: #5
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
محتوا وسرفصل دروس کتاب علوم تجربی ششم دبستان


عنوان درس


موضوع

1


زنگ علوم


مسائل زندگی روزانه و حل آنها

2


سرگذشت دفتر من


چگونگی تهیه‌ی کاغذ،از درخت تا کاغذ، محاسبات

3


کارخانه کاغذسازی


آهن، اسید‌ها

4


سفر به اعماق زمین


لایه‌های مختلف زمین

5


زمین پویا


زمین لرزه، آتشفشان،رانش زمین

6


ورزش و نیرو (1)


اثر نیرو، رابطه‌ی نیرو و ورزش

7


ورزش و نیرو (2)


نیروی غیرتماسی، اندازه‌گیری نیرو، اصطکاک

8


می‌خواهم بسازم


ساخت آکواریوم، قایق، آدمک مقوایی

9


سفر انرژی


انرژی شیمیایی، انرژی ذخیره‌ای،

استفاده از انرژی

10


خیلی کوچک، خیلی بزرگ


میکروسکوپ، کار با آن، کاربردها

11


شگفتی‌های برگ


غذاسازی

12


جنگل


همزیستی، انسان و طبیعت

13


سالم بمانیم


میکروب، بیماری، پیشگیری

14


از گذشته تا آینده


وسایل ارتباط شخصی، تلفن،اینترنت، صدا، تلگراف

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۵:۵۶ عصر ۱۷ دي ۱۳۹۱
ارسال: #6
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی درس علوم پایه ی ششم نوبت اول به صورت پیشنهادی ارائه شده است

امیدوارم مورد استفاده واقع گردد.

درس اول 0/5 نمره

درس دوم 3 نمره

درس سوم 2/75 نمره

درس چهارم 2/75 نمره

درس پنجم 2/75 نمره

درس ششم 2/5 نمره

درس هفتم 2/75 نمره

درس هشتم 3 نمره

منبع : هم اندیشان (دوست عزیزومدرس محترم علوم ششم جناب آقای قنبری)


بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول
بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول
بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول
بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول
بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول
بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول بودجه بندی امتحان علوم نوبت اول

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۵:۰۶ عصر ۲۹ دي ۱۳۹۱
ارسال: #7
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
برنامه ریزی سالانه بررسی کتاب درسی علوم تجربی پایه ششم در سال تحصیلی 92- 1391



گستره زمانی.docx
نوع فایل .docx
دفعات دانلود 1
اندازه 23.11 کیلوبایت


 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۵:۰۸ عصر ۲۹ دي ۱۳۹۱
ارسال: #8
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
بازيافت كاغذ

[تصویر:  garbage1.jpg]
مقدار مواد آلوده جامد در رودخانه ها چقدر است ؟ قبل از اينكه بگوييد پلاستيك در اطراف كلاس درس مدرسه خود نگاه كنيد چه مي بينيد ؟ پوستر؟ دفتر؟ دفتر مشق؟ مجله با تعداد زيادي صفحه؟ شما تصاوير را به دست مي آوريد. كاغذ در هر جايي است !
كاغذ ماده اي است كه ما آن را يك بار مصرف مي كنيم- از هر 100 پوند آشغالي كه ما يك بار مصرف مي كنيم 39 پوند آن كاغذ است . روزنا مه ها در حدود 14 در صد فضاي گورستان زباله وكاغذ هاي متراكم شده 15 تا 20 در صدرا.
كاغذ اشكال مختلفي دارد . كاغذ براق يا كدر ، ضخيم يا نازك . كاغذ مي تواند پر كننده روزنامه يا پر كننده پوشك بچه باشد. بيشتر كاغذ توليدي از درختاني كه قطع شده و برش داده شده اند تهيه مي شود .
[تصویر:  paper1.gif]
اگر چه كاغذ مي تواند از پارچه هاي قديمي يا علف هم تهيه گردد.
كاغذ چگونه ساخته مي شود.
سازند گان كاغذ منبع قابل تجديد و طبيعي درختان را مصرف مي كنند .اولين قدم در تشكيل كاغذ قطع درختان مي باشد .كار شركتهاي كاغذ به طور ويژه براي تشكيل كاغذ درخت مي كارند ، همانند يك برزگر سيب كه درختان سيب را براي توليد سيب پرورش مي دهد .بعد از اينكه درختان قطع شوند به كارخانه كاغذ برده مي شوند . كارخانجات كاغذ هر قسمت درخت را به قدري كه هيچ ضايعاتي نداشته باشد .پوست و ريشه ها سوزانده مي شوند و براي توليد انرژي در كارخانجات كاغذ سازي بقاياي درخت به ورقه هاي كوچك خميري خرد مي شوند . خميري شدن يك فرايند شيميايي است كه رشته هاي چوب را از لينگنين و ديگر قسمتهاي چوب جدا مي كند.
خمير قسمت اسفنجي و نرم درخت است . لينگنين يك سريش است كه يك درخت را با همديگر نگه مي دارد . اگر لينگنين در توليد كاغذ به كار رود وقتي كه كاغذ در معرض نور قرار گيرد شكننده شده و به رنگ زرد تمايل پيدا مي كند.لينگنين معمولاً زماني كه روزنامه فقط براي آخر روز يا همچنين هستند در كاغذ روزنامه بكار مي رود.بعد از خميري شدن، كاغذ رنگي از جعبه هاي عطاري است. كاغذهاي با كيفيت بالا با شوينده كلر سفيد مي شوند و بعضي مواقع با رسها و چسبنده ها پوشيده مي شوند و براي اينكه آنها را كاملاً جلادار كنند. كارخانه هاي كاغذ سازي انرژي زيادي را براي توليد گاز نياز دارند. حدود 50% انرژيشان از تكه هاي چوبي كه نمي تواند براي تشكيل كاغذ استفاده شود فراهم مي شود .بقيه انرژي از شركتهاي انرژي محلي يا توليد در جا توسط كارخانه اي كه منابع ديگر انرژي را مصرف مي كند فراهم مي شود.
در بهبود كاغذ چه اتفاقاتي مي افتد.
در سال 1995 ، صنعت كاغذ در آمريكاهدفش براي بازيافت 40 در صدي كاغذ به نتيجه رسيد . امروزه حدود 42 در صد مورد استفاده را باز يافت مي كنيم .
[تصویر:  recoveredpaper.gif]
وقتي كه هدف صنعتي باز يافت 50 درصدي كسب شود، 20 ميليون تن كاغذ از مراكز دفن زباله باز يافت خواهد شد.
امروزه بيش از يك سوم ( ) كل كاغذ بازيافتي دنيا در امريكا باز يافت مي شود.
ظروف چين دار قديمي (جعبه ها) براي قريب 50 در صد كل كاغذهايي كه باز يافت مي شود جوابگو است
كاغذ بازيافتي
كاغذ باز يافتي از كاغذ باطله تشكيل شده است. معمولاً با خمير چوب تازه مخلوط شده است .اگر كاغذ جوهررا در بر بگيرد، كاغذ بايستي بدون جوهر شود.بي جوهري هكچنين بتونه ها ، رسها، و قطعات فيبريرا بر طرف مي كند .
تقريباً هر كاغذ امروزه مي تواند باز يافت شود . اما بعضي انواع نسبت به ديگري سفت تر قابل باز يافت هستند. كاغذ هايي كه براق ، خميري يا چسبنده هستند – يا كاغذهايي كه با پلاستيك يا ورق الومينيومي پوشيده مي شوند- معمولاً قابل باز يافت نيستند زيرا فرايند خيلي پر هزينه است .هر كاغذهايي كه قابل بازيافت هستند معمولاً با همديگر بازيافت نمي شوند.كاغذهاي باطله بايستي جداشوند .شما نبايد روزنامه وجعبه هاي مقوايي را با همديگر براي باز يافت مخلوط كنيد
درجات مختلف كاغذ به انواع مختلف توليدات جديد قابل بازيافت هستند. روزنامه هاي قديمي معمولاً كاغذ روزنامه هاي جديد، كارتونهاي تخم مرغ، كارتونهاي مقوايي را تشكيل داده است.كاغذ دفتر سفيد درجه بالا تقريباً مي تواند به هر توليد كاغذ جديدي تبديل شود- بليت- كاغذ روزنامه يا كاغذ مجله و كتابها – گاهي اوقات بازيافت كننده ها ضميمه هاي براق روزنامه ها را از شما درخواست مي كنند.كاغذ روزنامه و ضميمه هاي براق جزء انواع مختلف كاغذ هستند.
ضميمه هاي خوش نما پوشش رسي سنگين دارندكه بعضي كارخانه هاي كاغذ نمي توانند قبول كنند. علاوه بر اين ، يك كارخانه كاغذ رشته هاي بازيافتي سنگين بيشتري را از يك تن كاغذ روزنامه خالص نسبت به يك تن كاغذ روزنامه مخلوط كه وزنشان به خاطر كاغذهاي پوشيدازرسي سنگين پايين افتاده است بدست مي آورد
كاغذ بر خلاف ديگر باز يافتي ها نمي تواند بيشتر وبيشتر بازيافت شود. نهايتاً رشته ها براي استفاده دوباره خيلي ضعيف و كوتاه مي شود. دليل اين است كه رشته هاي كاغذ دست نخورده معمولاً وقتي كه توليدات كاغذي جديد تشكيل مي شوند با كاغذ باز يافتي مخلوط مي شوند.بيشتر جعبه هاي مقوايي تركيبي از 50 در صد رشته هاي جديد و 50 در صد رشته هاي باز يافتي هستند
انرژي ذخيره
باز يافت كاغذ چه مقدار انرژي ذخيره مي كند؟
بازيافت كاغذ انرژي ذخيره مي كند اگر چه انرژي ذخيره شده آن به نسبت انرژي بازيافتي آلومينيوم و فولاد قابل مشاهده نمي باشد.يك كارخانه كاغذ كه، كاعذ بازيافتي مي سازد به كارخانهاي كه كاغذ را از الوار تازه مي سازد 20 در صدكمتر انرژي مصرف مي كند.كارخانه هاي كاغذ مقدار زيادي از انرژيشان را از چوبهاي پس مانده و باطله توليد مي كنند اما كارخانه هاي بازيافتي بيشتر انرژيشان را از شركتهاي انرژي محلي يا استفاده از وسايل توليد درب تآمين ميكند.
تشكيل كاغذ باز يافتي سفيد شدن و شيميايي شدن كمتري را نسبت به كاغذ كلاً جديد نياز دارد با بهبود اين كاغذ هاي باز يافتي نسبت به كاغذ تشكيل شده از رشته هاي چوبي كمتر آلوده مي شود. هر دو فرايند محصولات فرعي مختلفي توليد مي كنند
كارخانه هاي كاغذ ممكن است دي اكسيد سولفور بيشتري منتشر مي كنند. اما كارخاتجات باز يافتي ممكن است گل بيشتري توليد كنند .
نقاشي ميامي (Miami) و ohio (اهيو) در عرضي بي رنگ مي شودكارخانه نتيجه گرفت در 22 پوند گل براي هر 100 پوند كاغذ باطله بازيافت كند.بازيافت كاغذ معني مي دهد كه درختان كمتري براي تشكيل كاغذ مورد استفاده است ، اما كاغذ تماماً جديد تقريباً هميشه از درخت ني كه مخصوصاً براي تشكيل كاغذ رشد يافته اند تشكيل مي شوند
يك درخت كه براي تشكيل كاغذ قطع مي شود به زودي توسط ديگر جايگزين مي شود بنابراين چرخه ادامه مي يابد. ما در مورد جنگل باراني يا رشد قديمي در شمال غرب آرام صحبت مي كنيم و بر اساس نوشته هاي قهرمانانه مارتيني بليك مي گويم.بيشتر درختان كه براي كاغذ قطع مي شوند از توليد پنجم يا ششم جنگلهاي چوب- خمير بدست مي آيند.
[تصویر:  conserve.jpg]

يك تن كاغذ از رشته هاي بازيافتي به جاي رشته هاي دست نخورده كه نگهداري مي شوند ساخته مي شود
چرخه هميشگي
بين 1930 تا 1990 انبوهي از روزنامه ها ي قديمي روي سواحل شرقي وجود داشت. مردم در بعضي ارتباطات با پشتكار زياد روزنامه ها را براي باز يافت جمع كردند، فقط براي اينكه انبوهي از آنها را داشته باشيم رشد مي دهيم به طور مداوم تا زمانيكه آنها مجبور باشد به كسي براي تغيير جهت دادن آنها به يك دقتي زباله پول پرداخت كنند. در اين موقعيت ها بهتر اين است كخ كاغذ را در يك زباله براي انرژي گياهان بسوزانيم تا اينكه آن را باز يافت كنيم .انرژي حرارتي حاصل از سوزاندن كاغذ مي تواند برای تشكيل بخار و الكتريسيته مورد استفاده قرار گيرد.
در طول چند سالهاي گذشته، تقاضا براي تهيه كاغذ بازيافتي بالا گرفته است بيشتر از 85 كارخانه كاغذ جديد داراي قابليت باز يافتي در ايالت متحده امريكا ساخت شده است
امروزه بعضي شركتهاي كاغذسازي مشتاق هستند.كمك كارگرهايشان را به مقدار كاغذهاي مورد استفاده كه ممكن است بدست آورند بيشتر توليد كنندگان كاغذ روزنامه دست كم بعضي كارخانه هاي روزنامه هاي بازيافتي را مورد استفاده قرار داده بودند. در سال 1995 هم اكنون آنها نگران بودند كه آنجا ممكن است كه روزنامه هاي قديمي كافي به تناسب تقاضايشان كافي نباشدشركتهاي كاغذ و جنگلهاي آمريكايي هدفشان را بازيافت 40 در صد از همه كاغذهاي مورد استفاده متناسب كردند.آنها يك هدف جديد بازيافت 50 در صدي را ثابت كردند

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۵:۱۰ عصر ۲۹ دي ۱۳۹۱
ارسال: #9
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
انرژي باد- انرژي حاصل از هواي متحرك:
بارها اتفاق افتاده فرفره به دست دويده‌ايم و از چرخيدن پره‌هاي رنگارنگ آن لذت برده‌ايم و يا در يك روز تابستاني از به پرواز در آمدن بادبادك‌مان لذت برده‌ايم. ولي هيچ‌گاه فكر كرده‌ايد علت چرخش پره‌هاي فرفره و يا پرواز بادبادك در آسمان چيست؟ بله؛ علت همه‌ي اين حركت‌ها جابجايي هواست . اين جابجايي در آسمان توليد باد مي‌كند. به تعبير درست‌تر، باد بر اثر گرم شدن غير يكنواخت هواي سطح زمين به وجود مي‌آيد.

[تصویر:  bad1.gif]

انسان هزاران سال است كه از انرژي باد به عنوان يك منبع بهره مي‌برد. به عنوان مثال بادبانها براي حركت كشتي‌ها از محبوس كردن باد در خود استفاده مي‌كنند. ايرانيان باستان از آسياب‌هاي بادي بزرگ، براي آرد كردن غلات استفاده مي‌كردند و هلندي‌ها نيز از قرن چهاردهم ميلادي براي رساندن آب به زمين‌هاي بالاتر از سطح دريا از آسياب‌هاي بادي استفاده مي‌كردند. امروزه دولت‌هاي سراسر دنيا به توليد برق از انرژي باد علاقه‌مندند.

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
۱۵:۱۱ عصر ۲۹ دي ۱۳۹۱
ارسال: #10
**********
عنوان : شـــــــــــراره رحــــــــــیـــمـــــی
رشته:مــــهـــنـــدس بــــــرق
تحصیلات:دیپلم

اعتبار: 597
ارسال‌ها: 23,173
وضعیت : آفلاین
جنسیت:

برترین پست دهنده مدیر پاسخگو

RE: علوم کلاس ششم ابتدایی
[تصویر:  bad2.gif]
توربين بادي:

پره‌هاي توربين باد را مي‌گيرند، جهت آنرا از افقي به عمودي تغيير مي‌دهند و سپس مانند فرفره شروع به چرخيدن مي‌كنند. بر اثر چرخش پره‌ها، موتور توربين به حركت درآمده و برق توليد مي‌شود. بلند‌ترين آسياب‌هاي بادي كه امروزه استفاده مي‌شوند پره‌هايي به طول 50 پا دارند.پره‌هاي بادي‌اي كه گاه به بلندي يك ساختمان ده طبقه هستند را در جايي كه جريان‌هاي قوي‌تر باد وجود دارد، نصب مي‌نمايندبه يك توربين بادي بزرگ، توربيني كه بتواند براي خانه شما الكتريسيته توليد كند، بايد باد با سرعت 18 مايل درساعت بوزد و پره‌هاي آن توربين بايد حداقل با سرعت 8 مايل در ساعت بچرخند، آنگاه الكتريسيته توليد مي‌شود.توربين‌هاي بادي هيچ آلودگي‌اي توليد نمي كنند، ولي پر سر و صدا هستند.

مزارع بادي:
در اينجا بهتر است با پديده‌ي جديدي به نام مزارع بادي آشنا شويد. مزارع بادي در اصل محل‌هايي براي توليد انرژي هستند. در اين مزارع هزاران آسياب بادي قرار دارد و پره‌هاي آنها در برابر باد به چرخش درمي‌آيند. از چرخش هزاران پره، انرژي زيادي توليد شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

انرژي آب
آب بزرگترين منبع توليد برق از ميان پنج منبع تجديدشدني است. در كشورمان ايران،.......درصد از نيروگاه‌هاي توليد برق، نيروگاه‌هاي آبي هستند. اين نيروگاهها .......از برق كشور را توليد مي‌نمايند. شايد با توجه به اين اعداد بتوانيد به اهميت انرژي جنبشي آب پي ببريد.

نيروي‌ آب روان از قديمي‌ترين منابع انرژي‌ انساني است. شايد در فيلم‌ها آسيابهاي آبي را ديده باشيد. انسان هزاران سال قبل، به كمك نيروي آب، چرخهاي بزرگ پره‌دار آسياب را به حركت در آورد و از آن براي آسياب كردن غلات استفاده نمود. نيروي آب حتي در حمل و نقل نيز بسيار كارساز بود. چه بسيار سفرهايي كه توسط بلم‌ها و كلك‌هاي كه برروي جريان رودخانه‌ها حركت مي‌كردند، شكل گرفت.

 
 
نقل قول این ارسال در یک پاسخ یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال موضوع ارسال پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان